zaterdag 8 januari 2011

Iets té enthousiast

Het huis is weer lekker schoon, bak thee bij de hand, tijd om weer even iets te posten. Ik zag dat ik al vijf volgers heb! Superleuk, hahaha. Al met al was het best een druk weekje, waarin ik niet zoveel tijd had om lekker te knutselen. Maar ja.. het kriebelde wel heel erg, dus woensdagavond na yoga toch nog aan het naaien geslagen.
Ik was 's middags even de stad in geweest, had namelijk een leuk stoffenwinkeltje ontdekt. Aangezien mijn stoffenverzameling nog niet zo groot is, heb ik daar even rondgesneupt. Het voelde net of ik als een kind in een snoepwinkel stond, zoveel leuke stoffen voor een klein prijsje. Meteen wat leuke stofjes aangeschaft. En ja.. toen moest ik woensdagavond natuurlijk meteen wat uitproberen. Via deze site kwam ik op een tutorial van een teawallet. Ik denk dat ik iets té enthousiast was, want het is helemaal scheef gegaan. Jammer, want de kleuren vond ik wel erg leuk.


`Hebben jullie tips? Hoe naaien jullie recht? Ik heb namelijk niet echt een timmermansoog, hahaha, maar het is natuurlijk wel leuk als het ook een beetje recht wordt. Wanneer ik het opspeld houd ik op de een of andere manier nog stof over aan de onder of bovenkant en is het alsnog scheef.. of is het gewoon een kwestie van geduld en oefenen?

Nu lekker weekend, geniet ervan!

2 opmerkingen:

  1. Welkom in Blogland! Het ziet er allemaal veelbelovend uit :-)
    Zoals jij niet zo netjes recht kan naaien kan ik niet knippen hahaha ;-)
    Ik vouw mijn naden om en strijk ze in een scherpe vouw, ik ben namelijk ook niet echt van het omspelden omdat ik mezelf steeds prik auwwww...
    Dan leg ik de vouw tegen het lijntje van de nummertjes aan (onder je naaivoetje) en dan maar stikken, zorgen dat het netjes langs het lijntje blijft lopen en dan heb je hem recht!
    En ja, oefenen, oefen en nog eens oefenen....
    Ik zou als ik jou was lekker oefenen op oude lappen en je mooie stofjes bewaren voor je creaties ;-)
    Heel veel succes, ik hoop dat je er wat mee kan en ik ga je volgen ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha juf krul! Leuk dat je ook bezig bent met het uitvinden van de naaikunst; ik volg sinds 2 weken een cursus en zit helaas nog met dezelfde vragen als jij... maar wie weet kunnen we elkaar een beetje helpen! Wel gaaf dat je al een soort patchwork in elkaar hebt gezet, goed hoor! Fijn weekend,
    liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen